Dressyrtävling

Jag och Taggen (Munsboro Thornton) åkte iväg på vår tredje dressyrtävling.
Det var första gången jag var riiiiktigt taggad. Hade förberett mig med donut i håret och bling bling. Vanliga helskodda vita ridbyxor osv.

Rider först LC:1

Jag var jättenöjd när jag kom ut därifrån, han kändes så himla fin.. dock lite under tygel i H. galopp. Men han blir lätt så.. då han hellre krokar ihop nacken än att jobba.
Men annars så var ritten fin :)

Tippade på att jag skulle få närmare 70 %.. Mamma kommer med mitt protokoll.. 57%... jag blev först väldigt ledsen då det inte kändes som en sådan ritt. Men sen när det visade sig att domaren hade gett mig låga poäng av en speciell anledning.. började jag bara skratta.
Så jag räknar bort den ritten :)

Sen pratade jag med några som tävlar för samma klubb som jag (Jump Club RSF)

Så sa de att domaren efter var jättesträng och fick man lågt för domaren innan så var chansen stor att få det igen.

Sen var det dags för LB:1

Det var den absolut bästa ritten jag nååågonsin har ridit.
Taggen var otroligt bra.
Gick inte bakom hand. Dock kom jag åt honom så bra så att han blev lite seg.. så jag fick bara 6or på ökningarna.
Men resten hade jag i princip bara 8or på.
Och det som gjorde mig mest glad ; HAN BYTTE INTE GALOPP I ÖKNINGEN SNETT IGENOM ! :D
I den här klassen höll jag tummarna på att få över 60%.. när de ropar i högtalarna att jag fick 71 % :D
Jag kom 3:a med 1p ifrån 2:an och 4p ifrån 1:an . Det känns bra i och emd att jag har en hoppponny ! :D

Resultat:

Klass 2 - Dressyr Lätt B:1 Kategori D
25 anmälda, 20 startande, 5 placerade
Domare C: Jeanette Nyman-Nilsson
 
PlatsRyttareHästPremieCTotaltProcent
 UppfödareHärstamning 
1 Agnes Romach Gazella   210 210 72,414
  Enköpings RK   1  
2 Angelique Carlsson Armani   207 207 71,379
  Enköpings RK Vermont - Master 2  
3 Beatrice Malmborg Munsboro Thornton   206 206 71,034
  Jump Club RSF Okänd - Okänd 3  
4 Ebba Widell Fix Victoria   204 204 70,345
  Sjövillans RK Vermont - Juno Rory 4  
5 Lisa Beijner May Beauty   190 190 65,517
  Sollentuna RK Willoway Golddigger - Silverlea Buckskin 5  
5 Fanny Orrmalm Bright Gold Dancer   190 190 65,517
  Frösåkers R Okänd - okänd 5  
 
7 Linda Bergman Queen`s Clou   185 185 63,793
  Uppsala PK okänd - okänd 7  
7 Emelie Åsberg Miclas Mysac   185 185 63,793
  Björklinge RF Miclas Madoc RNF - Coxhill Wonder NFS 5770 7  
9 Jennifer Hämäläinen Triton   180 180 62,069
  Uppsala PK Okänd 9  
10 Moa Westberg Sleaty Lad   175 175 60,345
  Heby RF Okänd 10  
11 Frida Edvinsson Simson   168 168 57,931
  Enköpings RK Kilroy Crest - Flobére 11  
11 Emma Andersson Miss Saigon   168 168 57,931
  Baståsens RK Micis Napoleon 11  
13 Paula Fielden Quick Silver   167 167 57,586
  Enköpings RK Okänd - Okänd 13  
14 Ellen Belling Malm Filippa   161 161 55,517
  Enköpings RK Shirley´s Thunderbell RC 65 - Ampere 859 14  
15 Erica Bäckström Storm   159 159 54,828
  Täby RK Brandy - Moltas 15  
16 Klara Vierma River Dance   157 157 54,138
  Österåkers SR Okänd - Okänd 16  
17 Linnéa Lycke Dalys   155 155 53,448
  Arbogakuskarna Lysluggen - Dalar 17  
18 Erica Edin Golden Blazie   152 152 52,414
  Björklinge RF Rodlease Dancing Gold - Ballestero 18  
19 Malin Nyberg El fakhir   149 149 51,379
  Uppsala PK   19  
20 Fanny Schildt Lemington Anastasia   144 144 49,655
  Österåkers SR Trelawn Riverdance - Fernando 20  
  Elsa-Sophie Söderström Varnäs Finesse        
  Hallsta RK Okänd - Okänd    
  Gabriella Morell Zelid Rise   152 152 52,414
  Skånsta Ryttare Leuns Velds Elegant RP 135 - Okänd    
  Fanny Lundberg Farino        
  Enköpings RK Kamillo av Haga RC 39 - Orchis Cham x 03-86-2987    
  Isabella Lindström Private Ryan        
  Mariefreds RK Okänd - Okänd    
  Vanessa Wallman Tyson        
  Siggesta R Okänd - Okänd    
 


Movie time

Hej Kexen!
Jag lovade er en film från ridpasset på ängen i förrgår, så nu när jag sitter i skolan och tittar på en aaaasrolig film om Wall st så kan ni också få kolla på film. Fair?
puss / Hanna

Beas uggs....

....lever ett hårt liv
Jag vet inte vad ni andra gör med era uggs men vi i bergshamra badar dom i lera...no big deal...
/Carro

Vad ska jag nu göra på lektionerna?

ÅÅÅh jag vill skjuta någon!
Jag sitter här hemma & kämpar med att updatera min lilla ifån, den bråkar lite som vanligt men sedan så upptarerar den ändå snällt & fint.
När detta är klart & jag går in så merker jag att mitt MY horse spel är borta!
DET är ju mitt f****** livsverk. Jag hade en skäck vid namn Konny Cowboy & jag skulle precis levla till level 64.
Nu är allt borta mitt liv är över. Så nu ska jag gå & gräva ner mig i Vanadisparken medan Jensen Norra går en töntig promenad.
Min älskade ponny ska jag inte heller träffa i dag.För skolan har bestämt sig för ett fett matteprov i morgon.
ses på bårhuset Hanna

flying hiiiigh

Tjatja, Carro här. Detta är mitt första inlägg på denhär bloggen (excitementtt) men jag tänkte inte babbla så mycket om det för det är tråkigt o läsa om, så tänker istället gå rakt på sak.
Hela trion, dvs jag, hanna och bea red bort till ängen idag. TT var helt crazy till en början (vilade igår) vilket innebär att hon går och "head bangar", försöker hoppa iväg hela tiden och blir ungefär lika ettrig som typ....en jord ekorre. Jag lade mig sedan på en åttvolt och joggade igång henne. Då lugnade min jord ekorre ner sig och blev mer som den underbara ponnyn hon egentligen är :)
Men nu kom jag av mig igen, det jag EGENTLIGEN tänkte säga (anledningen till att rubriken lyder som den gör) var att jag för första gången gjorde två rena galopp ombyten åt BÅDA hållen. Detdär är något jag har haft jättemycket problem med och tragglat som satan med hur länge som helst. nu ÄNTLIGEN satt bytet åt båda hållen. så himla lycklig :'D
TT (Tainted Love) är nämligen en hejjare på att byta fram och springa runt i korsgalopp. Men börjar äntligen få rätsida på detdär, det har tagit ett bra tag.
Nu måste jag bara traggla och traggla tills bytena sitter till varje pris för det kommer jag få igen när vi är ute och tävlar.
Nu ska jag gå upp och lira lite gitarr so i'll update yall later on!!!!!
ha en sjukt mysig måndag kväll! slår vad om att ni sitter o läser dethär när ni egentligen har dom där 584093 läxorna ni skulle behöva göra men ha ingen ångest, läxor finns det alltid (aldrig) tid att göra så skrolla vidare på våran blogg istället vettja :)
puss <3
/Carro

Debut

Jag tar mig friheten att starta våran lilla blogg och skriva det första inlägget.

Vi som kommer blogga här är Bergshamras ponnymaffia us self vi är:

Caroline Vieira med sin fartfyllda Cponny Tainted Love.

Beatrice Malmborg med sin Dponny Munsboro Thornton

Sist & minst jag Hanna med min Dponny Orchids Xeros aka Extra.

 

Vi är då tre vildar som står i ett midget stall i Bergshamra längre presentationer kommer senare men nu är vi i alla fall igång.

Peace out / Hanna

 

 



RSS 2.0