Äntligen hemma....

....efter en sjukt rolig träning för Thomas :) Det var ju första gången jag tränade för honom och jag gillade honom jättemycket! Jag tycker han är jätteduktig på att lära ut och hjälpte mig jättemycket nu bara på en träning. Och han verkade tycka om både min häst och min ridning o det underlättar ju väldigt mycket!
så jag ska helt enkelt fortsätta träna för honom och åka till Majja Heed så ofta som möjligt vilket antagligen inte blir mer än 1-2 gånger i månaden. Det är ju trots allt hon som har lärt mig att hoppa. Jag hade NOLL rutin när jag började träna för henne men gick från LD till LA felfritt på en tävlingssäsong. Jag ser väldigt mycket upp till henne och jag har som sagt henne att tacka att jag rider som jag gör idag även om det är lååååångt lååååååååååååååångt LÅÅÅNGT ifrån perfekt ;)
detta hade jag inte lyckats med på en säsong om det inte vore för Majja :)
filmer från träningen kommer i morgon (om mamma lyckades få någon bra film med mobilkameran det vill säga..^^)

Thomas Träning!!

idag är det hoppträning för Thomas Mattson på fornboda :) Jag har själv aldrig tränat för honom förut men både bea och hanna gör och har gjort ett tag!
jag är alltid skitnervös när jag ska träna för ny tränare. as nojjig ifall männskan inte skulle gilla min häst eller min ridning. det vore ju inte så jävla lyckat lixom!
ska försöka att inte nojja så mycket i morgon så får vi helt enkelt se vad han tycker :) det viktigaste är att jag o TT får lite hoppning i kroppen innan meetinget i grevagården som går av stapeln den 8e december! Sen har jag också tänkt att om det funkar med Thomas så ska jag nog fortsätta att träna för honom. Det är nämligen sååå mycket lättare för min mamma att hinna med att köra till träningar när vi inte ska enda bort till trosa och härja, även fast Majja är den bästa jag någonsin har tränat för. Så vi får se hur detta slutar helt enkelt!
bild från en majja träning i höstas
hörs ikväll efter träningennn!



Vad tycker ni ??

Snart dags för en till PHOTOSESSION ?? elr vad tycker ni kära läsare??

Ni kanske har lite önskemål om vad ni vill se på bilden? kanske galoppera lite barbacka? seriös dressyrridning i ridhuset? kanske hur våra hästar ser ut när vi tycker de är som finast, tex på tävling? eller kanske massa outfits? hitta på något kul nu !

KRAMAAAAAR / Ponnymaffian !


.

Jaaag är sååå sjuk. Orkar inte !! nu har febern gått ner till, 38,1 gradeer... så jag ska till skolan idag.. Nackdelen är ju att jag kommer se ut som grinchen... Mitt ena öga är helt rött och rinner, mina öron gör ont, jag snorar och har ont i halsen..

Men vad gör man inte för att få rida sin prins efter skolan?? (a)
Måste få rida min Taggebus idag...! Så nu bär det snart iväg till skolan.

PUSSSSSSS <3




svenska uppgift mot vinst i globen

sitter o skriver en svenska uppgift som ska handla om en plats och något som händer på den platsen och sen ska man beskriva miljö o känslor o stämning o allt såntdär shit.
tror ni inte att jag ska skriva om när jag vinner i globen ;) det som kanske inte kommer att hända i verkligheten kan man ju i alla fall få drömma om! eller skriva svenska uppsatser om!
vad säger du TT, inte ska vell young gaylord vinna hela tiden, nästa år är det våran tur! :)

<3

Jag har inte kunnat rida min fina Taggis på 3 dagar nu pga att jag har varit jättesjuk.. och om 10 dagar ska vi till grevagården och jag vill verkligen hitta tillbaka till den fina känslan vi hade i Karlstad i sommras.
När min fina blev 2:a i en stooormig och regning LA.

     

      Jag vill verkligen uppleva den fina känslan igen med dig min älskade Taggen.
      Jag kommer alltid att älska dig min fina vän. LOVE


Julklapparna är shoppade!!

Förutom att jag var på globen med bea och hennes mamma i fredags så var jag även där med mamma och några kompisar och deras mammor (reunion) i lördags. och vi alla vet ju att ha mamma med sig på globen = ha plånboken med sig till annexet vilket ledde till att vi shoppade mina julklappar för i år! :)
jag är ju en sucker för brunt nuförtiden och det kommer ni också se på det jag fick med mig hem från annexets alla montrar.
guldigt swarovski pannband med stora stenar. (lädret är brunt på mitt men hittade ingen annan bild)
schabrak HV polo
huva, equiline
kingsland skjorta (en ny likadan som jag har på mig på bilden)
kingsland pannband
sen köpte vi ett vinter ute täcke till TT också, kommer dock inte ihåg vad det var det kom ifrån men det var blått o hade hals.
så nu ska mamma alltså slå in dessa julklappar för att jag sedan ska rida upp dom o inför de andra lådsas att ja inte hade någon aaaning om att jag skulle få dom. spännande.

Black buster + John whitaker

En ponny med på stjärnstaffetten i gloooben ?!?! Black Buster !

Och han fick äran att ha John Whitaker på ryggen ! Balllt??

image description


ÖNSKELISTA

1. Boxgardin :

2. GPA kavaj : 



GLOBEN

Jag, Carro och mamsen var på globen i fredags och kollade barbacka hoppning och någon agriahoppning. Det var helt okej kul. Är inte så stort fan av globen.. Kan bero på alla hästmännsikor som bara buffar och inte tar någon hänsyn.

Andra året i rad jag inte fick med mig något kul ifrån globen. hehe !

Men jag vet i allafall från säkra källor (mamsen) att jag ska få dessa saker inom kort :



Transportskydd från john whitaker 800 :-



Guldigt Swarovski med 2 rader 699 :-



John Whitaker fleece täcke 800-900kr



JW swarovski 2500kr-3000kr



FÖRLÅÅÅT !

Ber så hemskt mycket om ursäkt för att jag inte har uppdaterat, men har hänt så mycket de senaste dagarna.
Klippt hästen, 18års firande, globen och sen blev jag sjuk i fredags och har varit sängliggande sen dess.

Men jag lovar att jag ska bli bättre !

Nu är det iallafall nedräkning inför Grevargårdens Christmas Jump. Dit ska jag och Carro och vi ska satsa på lite 0or i LA s vi får starta MSV B snart ! :D


Nu är de globen!

Idag har jag varit riktigt duktig och inte sovit bort hela dagen så det hunnits med mycket!
Jag har övningskört, varit i stallet och ridit ett köttigt dressyrpass med Extra, hem duscha sen träffa en fin vän och gå på prommis.
Så nu har jag lämmnat de stinkande stallkläderna hemma släpt ut håret från den fula toffsen med restlockar av hjälmfrilla och försökt att se någorlunda normal ut. Får se hur länge ja kan hålla dasaden uppe? Troligtvis inte länge efter som jag ska spendera några timmar brevid min skabbiga boror. Men jag gillar henne även om hon luktar illa och är förföljd av spindlar!

Globen idag!!

Bea, hennes mamma och mormor skulle till globen idag men hennes mormor blev tyvärr sjuk så de hade en biljett över som dom var snälla nog o ge till mig. :)
så i em. bär det av till globen och Stockholm Horse Show. Vi kollar på agriahoppet finalen, stockholm trophy,barbacka mästerskapet och islandshästar (läs shoppa).
nu måste jag springa till tåget för o träffa bea på t-centralen innan vi drar dit! vi hörs till kvälla!
pöss

dagens ridpass

tänkte skriva lite kortfattat om dagens ridpass! red till ridhuset med bea o taggen efter fyra dagars "vila" med bara skritt o trav i skogen. TT kändes skit fräsh men hon var dock jätte tjärv i käften. inte så konstig iförsig, efter fyra dagars chill ridning. det var ett så bra tillfälle att få låta dom ta det lite lugnt nu eftersom nästa tävling inte är förrän om typ tre veckor. förövrigt så var hästen min jättefin idag, jag kan sätta en helt annan galopp i henne o reglera form, tempo, fram och bakdelen mycket bättre än vad jag kunde förut, för att inte tala om hur hon var när jag fick henne. hon hade inte ridits speciellt mycket så jag fick henne i princip från scratch. så jag är jätteglad över vad vi har lyckats åstakomma tillsammans, jag o prick lottan!
efter första tävlingssäsongen tillsammans


har man inget liv så får man leva med det...

jag och bea bestämde oss för att göra lite fint i TTs box. sen att vi överdriver o står o slipar på dethär mästerverket i typ en kvart kan ju diskuteras men i alla fall; såhär blev resultatet
precious huh?

Fett jävla värdo!

Som några av er märkt så fungerar inte bilderna som jag laddade upp igår. Varför kan man ju då fråga sig jo för att jag bloggade från min mobil och det gick ju bra? svar nej. Helvette varför går de inte att lägga upp bilder från mobilen??

Goooshimoooshi

Igår var jag och mamma ute på äventyr!
Vi skulle nämnligen hämta de sista sakerna från vårt gamla stall. På vägen dit fick jag ett ryck så vi svängde förbi stallet vi stor på innan söderby nämnligen Vågsjölund!
ÅÅ de va så mysigt att gå runt där igen (saknar dock inte leran). Jag lyckades även chocka Emmy & Shanna som
stor och hängde vid uteboxarna Maria såg ochså en aning komfunderad ut :)
Fina vägsjömänniskor <3
På söderby var allt som vanligt eller vänta lite de va de inte alls EN Fisk har nämnligen tagit över min box!
Blev helt fel i gärnan när ja såg min finafina box! Aja de va vell ganska så väntat om man tänter efter lite. .
Mallan är allt för c00l hon
När man tänter efter saknar man Söderby också helt klart hade jag alldrig flyttat om de inte låg så långt bort!

goooodmorgon!

hej på er! jag har försovit mig som vanligt menmen, vad ska man göra..ska nog sätta mig vid tvn och ta det lite lugnt, orkar inte stressa när jag endå redan är sen!
idag är planen med hästen att jag ska rida ett ordentligt pass i ridhuset. får se hur hon är (antagligen ganska jobbig i och med att hon har tagit det rätt lugnt i tre dagar). ska rida mycket tempoväxlingar och övergångar för att få henne kvickare där. kommer nog ta ganska många sånna pass innan hon blir så som jag vill ha henne men nånstans måste man ju börja.
här har ni en bild från min första och enda dressyrtävling på TT....LC:2......gick inge vidare........jag ogillar dressyr tävlingar starkt......kom precis utanför placering dock så egentligen gick det ju helt ok.

rinroe rock it

mina dygn är helt messed up. går o lägger mig tre-fyra timmar innan jag ska gå upp igen och somnar istället på SO lektionerna. värt....
förlåt för att jag inte bloggade igår, orkade verkligen inte! men i och med att jag sov i princip hela historia lektionen idag så har jag ju samlat massa nya krafter!
tänkte ta upp lite breaking news från ponnyvärlden.
på ponny SM som gick inomhus nu i helsingborg så var det en tjej som heter Cajsa Soberon som red på den fina ponny Rinroe Rock it (som dommaren förörvrigt hade jävligt svårt att uttala under hela meetinget) som hon inte har ridit allt för länge då det inte är hennes egen!
Denhär tjejen rider sitt första SM på b-ponny och går felfri rakt igenom alla kval, grunden i finalen, omhoppningen och VINNER. förstår ni??! helt sinnes.
Men nu kommer vi till den värsta delen av det hela. Nu i efterhand har man kommit på att den här tjejen aldrig var färdig kvalad till SM. det krävs tre felfria msv b på b-ponny, hon hade två. Hennes tränare hade missuppfattat kvalreglerna och trott att det var tre placeringar i msv b som krävdes men den människan hade så grovt jävla fel. så cajsa, 12 år, kommer att vara tvungen att skicka tillbaka förstapriserna som hon vunnit, som i sin tur går vidare till Tom Svitzer på Oliver som tog silvret i samma kategori.
jag tycker bara så fruktansvärt synd om Cajsa som kämpat sig till guldet och var en av de två som faktiskt var felfria hela meetinget. jag förstår att reglerna måste följas så det finns ju inte så mycket att göra åt saken men både hon och ponnyn var ju klart och tydligt färdiga för SM så det är så jävla dumt.

Pictures

Här har vi några fina bilder från sadelkammarfixet!
Vi har ju inte lite saker :p

Carro är en riktig pingla hon!

Bang!
Riktigt fina bilder från sadelkammarfixet!

Riktiga hunkar!!

Visst Nicholai och Jacob är ju gulliga men inga riktiga hunkar. De är ju mer lamkött . Sort o.
Så nu har det kommit upp en bild på tre riktiga hunkar på sadelkammarväggen!
Undra vad tjejerna kommer tycka om dem när de kommer?
image description
Xoxo bergshmra skvallertomte

.

Tänkte berätta lite om mig och min Ponny. Och vad jag har ridit på för ponnysar efter ridskolan.


Jag köpte min första ponny den 23/4-08.
Det var ett rödhårigt sto. Jumping Arizona heter hon och kallades för Ariz.
Hon var en ivrig C-ponny på 138,5 cm.
Henne köpte vi ifrån en liten gård i skåne.
Hon hade haft ett föl och var ganska nyligen igångsatt.
Ariz var en otroligt snäll första ponny. Hennes svagheter var väl att hon var som många andra ston, väldigt stoig.
Ibland ville hon inte gå på transporten, då tog det upp till 2-3h att lasta.
Men annars var hon hur snäll som helst.

Bild från första tävlingen LB på roslagen :




När vi köpte henne var hon inte i tävlingskondition så vi fick henne till ett bra pris.
Ariz hade redan som 6åring startat MSVB hoppning felfritt. Så vi började med att hoppträna för Thomas Mattson (som jag fortf tränar för idag) en vecka efter vi fick henne.
Hon raceade runt och svansen aka "propellern" snurrade som bara den. Men jag tyckte det var jättekul att ha en livlig och pigg ponny.

Vi tävlade upp till nationell LA med placeringar. Hon var en underbar ponny. Men vi passade inte riktigt mot slutet. Och jag beslutade mig för att sälja henne efter 1 år och 4 månader.

En bildbomb på lilla Ariz:






Fina ariz dagen innan hon flyttade.

Nu bor Ariz i Luleå hos en jätterar tjej som heter Linnea.
Nu tävlar hon mest i dressyr men Linnea och ariz har vinster upp till LA hoppning och hon är startad MSV B dressyr och Vinster upp till LA i dressyr (kommer inte ihåg om det var p1 eller vanliga LA) :)

Bilder med Linnea :









De sista månaderna som jag hade Ariz började jag rida en D-ponny som heter Munsboro Sargent.
En otroligt fin ponny som hade en underbar intställning till hinder.
Munsboro Sargent, "Sagge" var en D-ponny född 2002.
Han hade inte tävlats något innan jag började rida honom.
Han var skitfin och vi tävlade upp till LA. Sen pga olika omständigheter såldes han vidare till några systrar i Vallentuna och är nu såld vidare upp till Kiruna. Där han går jättebra!

Bilder på finfina Sagge.





Sen efter detta hittade jag min prins. Munsboro Thornton, då kallad Torgny nu kallad Taggen. Brun D-ponny valack på 148cm i mkh.
Jag fastnade för Taggen redan när jag såg honom komma ut ifrån stallet. Och allt klaffade som handen i handsken första gången jag red på han. Och efter andra provridingen så blev han min. 1/10-09 kom han till mig.

Det finns otroligt mycket förflutet om mig och Taggen som kommer komma som en berättelse sen.
Men i nuläget efter allt som skett. Går Taggen stadigt LA, med placeringar och har startat 3 dressyrtävlingar, som bäst med 71,03 % i LB:1 och en 3:e placering.

Och jag älskar min Taggen av hela mitt hjärta.

Bildbomb på min pärla:












Undrar ni något är det bara att fråga ! :D


bloggnörden nummer 1

jag insåg precis att under samma tidsperiod som bea och hanna TILLSAMMANS har skrivit 5 inlägg har jag skrivit 20 inlägg...det säger nog mer om mig än om dom hahhaha
och sen så har det vell endå gått lite långt när jag sitter och klipper ihop en film om vårat sadelkammarfix istället för att skriva färdigt min uppsats som skulle varit inne för två veckor sen...eller?
brb,ska gå o leta fram mitt liv.det kanske ligger nånstans under alla mina gamla justin bieber posters under min säng hhahah

sadelkammarfixarfilmen

lyckades skriva rubriken utan att sär skriva vilket jag annars är väldigt väldigt bra på... I ALLA FALL, här kommer filmen jag babblade om förut :)

FILM SÖDERTÖRN !

Min suuuper Taggis skötte sig bra på Södertörn. Helt CRAAAZYYY på framridningen. Men jättefin på banan.
Se filmen och kommentera gärna :
 




äntligen hemmaaa

har varit i stallet sedan nio i morse. 11 timmar senare landar jag hemma o e trött så inåt helvettet o alla jävulens mormödrars sommar stugor...
nu har jag sån jäkla lust o däcka i soffan till en as dålig amerikansk drama komedi men NÄE då ska man sätta sig o skriva SO arbete. woo to the fucking hoo!!
fast först ska jag trycka i mig lite middag och sedan dela med mig av en liten filmsnutt från vårat otroligt spännande sadelkammar fix vi hade idag ;)
hold on så kommer filmen snart!
PÖSS

morgon fodring o sadelkammar fix!

tjatja brudar o hunkar. ska precis iväg o morron fodra o sen blir det sadel kammar fix. vi ska röja upp o montera lite hyllor o grejer...när vi är färdiga så lovar jag att ni ska få se en film på hur det ser ut i vårat (bellas) väntorp.
nu måste jag skynde arslet av mig så vi hörs sen. buh-bye

någon???

någon som har provat en sånhär någon gång?? skulle vilja veta om dom funkar! det står så mycket gott om dom i reklamerna så man tror att dom ska göra historia lixom..
so tell mehh cuzz i wanna knooow :)
kanske ska be mamma att köpa en sån till TT när vi är i globen...skulle ju sitta finfint nu när ler säsongen är i full gång.

ännu en gång...

ett STORT tack till Amanda på TeamNyman för att du fixade designen på våran blogg. :) vi är riktigt nöjda med den!!
ayyee alla som läser våran blogg, klicka även in på TeamNyman innan ni går o lägger er! ;) Det är sjukt bra uppdatering, de skriver om allt möjligt roligt som har med hästar att göra och dom håller en alltid uppdaterad om det snyggaste hästprylarna på marknaden, så man inte missar nått lixom!
så klicka in på deras blogg så blir vi lite smått glada här på ponnymaffian :)

dagens tävling!

Vi alla tre var som sagt på Södertörn och tävlade idag! :) men de andra får skriva själva om sina rundor så skriver jag om mina ;)
Tyvärr har jag inga filmer för vi glömde kameran hemma. "/
LBn gick bra! TT blir väldigt ouppmärksam på både mig och hindrena och vill bara göra allting jättefort när det är så lågt...så det blir svårt för mig o göra bra rundor i LB och lägre klasser. men denna var helt ok! blev placerad 5a också :) den var regional så vissa red riktigt jäkla fort! några red jävligt bra vägar i ett bra tempo men vissa andra....red mindre trevligt. eftersom att jag satsar på att rida större klasser än LB & LA i framtiden så vill jag spara på min häst i dessa klasser o inte rida skiten ur henne. men det är så jag tänker, de som rider satan i dom här klasserna har säkert en tanke med det också.....
LAn gick också bra, ett ner dock! synd, för rundan var klockren fram till sista hindret i grunden när jag kom på en halvdistans o skulle ha bestämt mig för att rida fram fram fram men istället velade jag lite o hästen hoppade av stort endå o räckte inte riktigt över. hade jag inte plötsligt ändrat min ridning till det sista hindret så är jag säker på att vi hade gått nolla för hon var så jävla fräsh o fin :) vart dock placerad i denna klassen också, kom 3a :D
det var min första placering i LA så det känns hur bra som helst :)
nästa tävling blir ingen mindre än Christmas Show i Grevagården i december. Där ska vi rida LA så det bara sjunger om det! :D

on our way

sitter i bilen med mamma påväg till södertörn med TT bak i trailern. vad vore inte en tävlings dag utan MASSA sånnahär:
och GRÄNSLÖST med sånnahär:
detta är i princip det ja får i mig när jag ska tävla. mat kan jag ba fet glömma, alldeles för nervös för att käka vanlig mat! men vaddå, tjockisbollar och tjurpiss e ju inte så onyttigt!
nu taggar vi till TT så kommer det nog gå bra dethär:) och även om det inte skulle göra det så har jag ju fortfarande världens underbaraste ponny

Film från Björkvik !




TÄVLING I MORRON!

i morgon ska hela ponnymaffian iväg på tävling till södertörn! Jag och TT ska hoppa LB LA. Jag är så sjuukt nervös, jag brukar inte vara nervös alls men nu håller jag på att dö. det var ett tag sen jag hoppade LA på tävling i och med TTs lilla "vilo" period på typ lite mer än en månad när jag inte hoppade någonting. Jag skulle bli helt överlycklig om vi gick nolla i LAn i morron men det är inget krav jag ställer på varken mig själv eller hästen. jag vet att vi kan men vi har som sagt inte ridit LA på ett tag nu så det får gå som det går! Hästen är dessutom ööövertaggad så fort hon ser en bom så det blir lite svårt när hon inte tar mina halvhalter...! jaja, jävligt kul ska vi ha i alla fall :)
uppdatering med film och grejor kommer i morron!! so long folksss

en låt på hjärnan...

...eller skulle jag kanske säga en låt på hjärtat, den e så himla fin :)

kingsland in my big fat heart

asså kolla in denhär kollektionen o försök hålla plånkan i styr...

sönderstressad

har insett hur mycket &%#/() plugg jag ligger efter med...jag har två sam prov, en sam inlämning, en engelskabok att läsa o göra recension på, två matteprov och en historia inlämning. är säkert något mer som jag har glömt bort men fyfan för att ligga efter. jag har bara koncentrerat mig på hästen på senaste tiden och trivs inte sådär förträffligt bra i min klass så har blivit att jag har skjutit upp saker hela tiden... antar att flera av er förstår hur det känns.
borde ta tag i skiten nu men det tar emot.

Hiss och diss

Det ha rju kommit en ny Hv polo ridhjälm, som många har åsikter om.
Jag måste få tycka till lite. Och då säger jag så här:

HISS

      Hv Polos nya hjälm, ligger runt 2000kr absolut prisvärd.'


DISS

                          John Whitaker hjälm, liger runt 2,500kr.
                          Enligt mig är den här hjälmen skiiiiitful. (förlåt)
                          Men jag ogillar den starkt, riktigt smaklös.




EN...

EN kommentar ! :D

    
Anonym om Yesterday:
Åh, taggens täcke, det är sååå fint!
Svar: Taaaaaaack så mycket, det är hans nya tävlingstäcke. Något att rekomendera Taggen älskar det (har han sagt, heheh).

                      


dagens ridpass!

red med Bea & Taggen i ridhuset idag :) vi går i samma skola o kom ifrån skolan ganska sent idag så fick lägga på ett kol för att hinna till ridhustiden.
Jag joggade TT o galopperade henne några varv. Red ett hårt dressyrpass igår med mycket samlande rörelser så ville som sagt bara jogga bort lite mjölksyra o träningsverk idag! gjorde mycket tempoväxlingar idag då hon måste få ett ännu större register. När jag hoppar bana på henne o ligger på en halvdistans så händer det inget när jag tar henne och hon går redan med så stora galoppsprång så det går inte heller att trycka av henne stort. i de lägena skulle jag vilja att hon lyssnade på mig och när hon har stärkt sig ännu mer och jag kan rida henne med både jätte korta galoppsprång och fortfarande länga såpass mycket som jag kan nu fast få en snabbare reaktion så kommer det bli mycket lättare för mig att lägga henne rätt på hindrena. så vi kämpar på jag o min prick :)
i morgon ska vi lägga fram lite bommar o öva lite lydnad o distanser o sånt trevligt!
nu måste jag göra min SO läxa innan mamma stryper mig...det vore ju lite tråkigt o dö nu lixom,jag är ju fortfarande ganska ung...

en sång till våra kära läsare

en högst oseriös film för våra högst underbara läsare. puss på er

Yesterday

Jappjapp igår va det hoppträning på Fornboda som stod på schemat för mig och Bea dock så blev det kanske en lite större dos drama en vad vi planderat.

Det hela börjar fint lasta hästar och köra ut från stallet, då börjar bilen låta lite konstigt ett slag. Vi kom så långt som till tunnlarna på häggviksleden (eller vad den nu kallas) då denna texten kom upp på instrumentpanelen
"Motorn kokas stanna bilen snarast" shyrre lixom i en tunnel stinka bränt började bilskrället också göra. Vi kom av leden i alla fall vid Hagby där vi stannade och de rök som sjuttaingen om kylarvätskebehållaren. Bergare och hela faderuttan och med hjälp av några gulliga "ponnypappor" som kom med sin bil så kopplade vi om med två hästar bak i släpet. Skojja inte vad jag och Bea trodde att släpet med våra gulleponnisar skulle tippa. Som tur så gjorde det inte det och vi kom fram oskadda och hästisarna verkade inte ha märkt så mycket av rabelldern utan stod lungt och fint när vi lastade ur dem.
Träningen är ett kapittel för sig Taggen hoppade på toppenbra och Extra hade nog lite träningsverk från igår så vi tog de lite lungt men han skötte sig ändå finfint.
Två söta ponnypacket innan avresa.
Ledsen bil på vägen :(

charmören himself

törntaggen vet hur man ska ragga...se och lär pojkar
det enda ni behöver göra är att vinkla era öron framåt och montera fast dom där (det är lite jobbigt att försöka hålla fast dom med styrka), skaffa ett grovt underbett, stick ut tungan så att den syns litegranna och bara se allmänt efterbliven ut så nappar vilken brud som helst, trust me.
ni får ha lite överseende med detta högst oklara inlägget, jag har pluggat matte i flera timmar... ^^

late night blogger

jag är inte så oseriös som många kanske uppfattar mig i denhär bloggen. jag är bara lite smått flummig ibland men vem är inte det lixom.
lyckades till och med rota fram en seriös bild på mig själv bland alla störda bilder.
fast egentligen....jag tror jag trivs bättre att se lite smått dum i huvudet ut med min redbull i handen.
dääär har vi den. much better
näe nu måste jag gå och lägga mig innan inläggen går överstyr.
puss

tävlings outfit

jag har en vision.....BRUNT is the shit

hästen:


i wanna pimp my ride.... synd att plånkeliplånkan sviker




:@

Kaos träning, kaos hemma, kaos dag helt knas.
Summan av kardemumman är:
Blogga inte arg.
Därför hoppar jag det.
puss hej.
Kaos träning, kaos hemma, kaos dag helt knas.
Summan av kardemumman är:
Blogga inte arg.
Därför hoppar jag det.
puss hej.
Orchid är söt i alla fall!

blogga aldrig när ni är övertrötta... ^^

jag skrev två inlägg igår innan jag gick o lade mig, dels VECKANS HUNKAR och också ett tidsinställt till idag om min kära förbygel haha shit asså...ingen bra idé! Jag lät ju helt efterbliven i båda inläggen plus att jag stavade som ett as. min hjärna måste ha varit lite offline.jag kommer knappt ihåg att jag bloggade lixom haha bloggar från mobilen nu så ni får leva med att det inte blir några bilder;) /Carro

detdär med att göra slut...

jag måste tyvärr säga tack och adjö till mig käraste...jag trodde det var kärlek vid första ögonkastet men jag insåg senare att du helt enkelt var lite för kort...vi har många (nästan inga) minnen tillsammans och jag kommer aldrig (alltid) att glömma dig...
sometimes it lasts in love but sometimes it hurts instead...

SOMMMAR vs vinter....



Vs





veckans hunkar.

sitter fortfarande o filar på inlägget om helsingborg. hellre kvalite än kvantite så ni får helt enkelt hålla till godo tills jag är färdigt med skiten! kan ta någon dag till då jag har gaaaanska mycket att proppa in i ett och samma inlägg. ;)
i och med att jag är så långsam med helsingborg inlägget så tänkte jag skriva ett annat inlägg för att göra er lyckliga igen. detta handlar såklart om Veckans Hunkar. och det är inte en hunk utan dubbelt upp två stycken.

eftersom att detta än en hästblogg och det förmodligen bara är hästfolk som läser den så kan ni inte ha gått miste om dom två killarna som jag ska ta upp alldeles strax, förutsatt att ni har någonting (kan vara vadsomhelst) bakom pannbenet.
dom jag pratar om är såklart Nicholai Von Benzon Hollesen och Jacob Ling Vannerus.
jag såg både jacob o nicholai drälla runt på meetinget i helsingborg, dock utan hästar eftersom båda två har sålt sina ponnyer. båda ser riktigt bra ut i verkligheten och verkar sjukt trevliga! :)
nicholai
jacob
dock så har jag hört att båda gillar blondiner så jag är ju ganska screwed....
fast jag är ju visst ljushårig kom jag på nu, det ser ju vem som helst... ^^ men då är problemet istället att de antaligen inte gillar tjejer som ler som om nån jävel hade spikat fast ens mungipor i taket lixom....åh dethär går inge bra,jag får nog nöja mig med stockholms killarna

klad hestis

Idag var Extris väldigt nöjd men sin tillvaro när vi var tre stycken som fixade kollade och klappade på honnom. Nämnligen var det dax för massören/ lite allt fixaren. Hon var en väldigt gullig människa som tydligen även kar fixat pappa (dedär lärt konstigt men han hade lite ont i ryggen för ett tag sedan som hon tydligen fixadebiffen på). Så idag var de dax för Extra att få samma behandling eller ja.
Vi började med att gå & springa lite på stallplan. Sedan klämde hon och fixade lite små låsningar i baken och något litet i bogen. Jag blev ju jätteorolig och trodde jag plågade lillhästen men det var tydligen inget konstigt med det utan att det blir så på hästar som tränar lite hårdare särskillt för Extra också som är så spänd på tävlingar, de gör ju inte saken bättre.
Jag fick också några övningar jag ska göra före & efter ridning eller i alla fall vid hårdare pass. Så det blir nog bra.
Hoppträningen i morgon skulle heller inte skada det enda on sa var att om han inte vill hoppa så har han isåfall lite känningar från de hon fixade så då slipper han såklart!

Lycka i brevlådan

Varning: bruden i hörnet är inte allt för normal, om ni möter henne på gatan  så skulle jag perssonligen gömma mej fort som tusan!

Taggens vecko schema !

Så här ser Taggens vecko plan ut för denna vecka :

Måndag: Joggingtur i skogen (Syfte: Taggen ska få mysa lite)
Tisdag: Skrittrunda (Syfte: Bli lugn och avslappnad)
Onsdag: Hoppträning för Thomas
Torsdag: Lätt ridning i ridhuset. (Syfte: lång och låg)
Fredag: Lite intensivare ridning i ridhuset. (Syfte: Få honom uppmärksam för hjälperna samt lösgjord.)
Lördag: TÄVLING
Söndag: Joggingtur i skogen (Syfte: Röra på sig i lugnt tempo efter tävling)




IM BACK IN THA GAME

förlåt för att jag har varit frånvarande, jag kom hem från helsingborg i söndags natt och igår hade jag fullt upp hela dagen...men nu ska det bli andra bullar sörni. jag sitter för tillfället och filar på ett inlägg om helsingborg som kommer upp ikväll :)
bjussar på en bild så länge
förövrigt så måste jag också säga TACK SÅ MYCKET till de som läser våran blogg, statistiken ökar mer och mer för varje dag :)
och sen måste jag också säga att jag garvade arslet av mig åt Hannas inlägg
puss

Tävlingsoutfits !

Nu har jag äntligen fått något som jag har längtat efter lääänge..
Hihii!
Jag gillar att byta tävlingsoutfits till min häst. Så nu ska ni få se, vilka jag brukar använda oftast och vad som är nyinkommet :D :

NR 1:





NR 2:






NR 3 (nyyyyaste) :









Vilken outfit tyckte ni var snyggast? :D

Är själv otroligt nöjd med den sista ! :D


?

Jag trodde vi var tre stycken som drev denna bloggen?
Två av dem har väldigt dålig närvaro. Det ekar ju förfan!
Xoxo Lonlygirl

Underbara Orchid

Jag känner mig lite översentimental såhär på Måndagskvällen, lite lätt söndagsångest känns det som (kanske för att jag har tagit en 5dagars helg denna veckan). I alla fall så sitter jag och kollar igenom filmer från denna höstens tävlingar. Fyfan vad han kan & har lätt för sig lilla Extra. Nu är det en tävling kvar & jag vill ta vinteruppehåll med en bra kännsla & INTE på samma sätt som vi avslutade våren i Mälarhöjden med kass känsla ovillig ponny =utesluten i sista klassen inför sommaren, gissa om jag grubblade över det.
Hur som filmer kanske kommer en annan dag men nu kan ni i alla fall få lite bilder på fina moments.
Ökningen i helgen började ju bra i alla fall.
Roo första tävlingen efter sommaren, klockrent 0+0
Tre bilder från Sorunda LC+5 kanske sässongens sämsta runda men samtidigt där han drog på med klockrena språng som han aldrig gjort på tävling innan.

Jag dog

Han kan vel inte ha undgått Carro i helsingborg?


Hahahahha kanske bara jag som har så dålig humor att jag tyckte detta va kul?
Här är deras nya blogg i af.

Resultat !!

Hemkommen från en tävling med blandade känslor.

LB : Gick galant stadig runda, fina språng, kanon häst helt enkelt ! Helt amazing.
Dock ett skitpet, men han var otrolig !

LA: Kommer in på banan och hästen har på riktigt fått en knäpp.. han bara springer runt med huvudet i vädret och ryggen långt ner... får mellandistans på första hindre toch river bakbommen..
Sen går det bara nerför.. får tidsfel och 4 pet tror jag och kaos var det... 25 fel fick jag ! REKORD !

hahah vif år väl se hur det går nästa tävling.. tror och hopaps på att det bara var en engångsgrej..
Han kanske fik en knäpp av vädret ! Film kpommer ikvälll ;D

pussssaaar


Glad häst, glad Hanna men gladast är pappa!

Detta borde ha kommit upp på här igår men smart som jag är så glömmde jag datan i stallet .
Aja igår eftremiddag så begav sig jag och Extra till Farsta ryttarvänners dressyrtävling sör att stara vår 3e dressyrtävling och den första på över ett år. Jag gillar att sessongsdebutera på årets sista tävling- standard såklart.
I alla fall programmet va LC:1 och vi hade vell inga jättehöga förväntningar efter som att Extra är som han är inne på tävlingsbanan= död och knäpp= ovillig ponny.
Hur som helst trotts småmissar överallt en DUNDER miss på ökningen (resulterade i en 4a på de momentet heh) så lyckades vi skrapa ihop 61, nåntingnånting % och de räckte till en 5e plats. woopwooop.
Kanske är det dax att byta gren? 3 dressyrstarter & 2 placeringar (3a & 5a). Xantal hopptävlingar & knappt nollrundor? Jomen de går bra nu kompis!
Nämen titta! Jag lyckades gräva fram en bild från våran första dressyrtävling nämnligen från första omgången av div3 våren 2010 om jag inte har helt fel.

Vem har sakt att det är i Norrland man fikar 3gg/dag?

Haluu!
Nu sitter jag här ensam i stallet eller Nää jag fikar,såklart!
Vi i bergshmra är nämnligen riktiga fikafilurer något som är ett ständigt tillbehör är ju då redbullen.
Nån som missat?
Här är en bild jag tog i fredags strax innan det var pantningsdax, kan ju säge att dedär är 103 burkar som Ponnymaffian har klunkat i sig på ca 6veckor. What to do hästarna är tydligen inte vårat enda beroende..
PS: Jag vill skänka ett stort tack till Loselotte (ooops, stavning?) som pantade alla burkarna och köpte ett helt FLAK powerking för pengarna nomnom DS

TÄÄÄÄÄVLLIIIIING !

Nu är klockan 10 över 5 ! Alltså 05.10 på morgonen.
Snart bär det av för mig och Taggen till Björkvik.
Denna gång rider vi LB + LA. Och hoppas så innerligt på en nolla i LA ! :D
Gölr ett inlägg med film när jag kommer hem sen !

Fin bild på Taggen från hans 2:a placering i LA ! :D

      


Stolt stallkompis!

Jag kom nyss hem efter en riktig heldag i stallet. Helt sinnes mötte bea idag vid 11.00 har varit i stallet konstant och komm hem nu.
Det första man gör när man öppnar datan är ju såklart att klicka in för att följa Online resultaten från Mountain Horse Ponny Cup. Detta kommer upp och man blir så lycklig. Bra jobbar Carro!

Hejhopp

Anonym om Queen of paint:
Ni vet va att Bella har en snygg Väntorp jacka? ;) Men ni kanske har pratat med henne om en ny :D

Joppjopp den har vi sett & det är de trycket vi ska ha, bara att mina skillz inte räckte till kronan

Hungrig?

Hästar är mat eller?
Näääääää, inte äta MC Extraextra bara titta.
Tre slumpade bilder på min lilla prins.

Vi vill ha Blågult!

Idag ska Carro & TT göra sitt 1a kval Montainhorse ponny cup finalen!
Vi önskar dem ett stort lycka till & hoppas att de tar sig till final & har en blågul rosett med sig hem till Bergshamra.
Här har vi en bild från prisutdelningen i Fagersta tidigare i år där de VANN dstilhoppningen, vi vill se favorit i repris nu i helgen.

Goodmorning sunshine!

Bea har allt för dåligt innflytande över mina lediga dagar.
"Hanna vi åker till stallet tidigt i morgon"
På gott och ont får jag sova några timmar mindre något som jag hatar henne för i detta nu när hon ringde för 5 min
sedan och sa Hanna upp ur sängen nu! När jag väl är i stallet sen så lär ja tacka henne , lite i alla fall.
Planen är idag att Bea ska trimma mig så att jag och Extra gör de rundaste, finaste 15 meters volterna, de rakasta uppridningarna och de skarpaste hörnpasseringarna på lördag.
Han kan när han vill dendär hoppburgaren.

Queen of paint 2

Nu ska jag visa er grunden till våran finfina design, tack igen Amanda för hjälpen.
Det hela började en solig eftermiddag på terassen bakom stallet under en av alla våra fikapauser med bullar & redbull. Vipps så satt jag med datan i knäet och vi knåpade ihop våra funderingar på hur vi skulle vilja ha bloggen. Efterssom att jag är så snäll så kan ni få se prototypen till vår design!
hur tycker ni den liknar de färdiga resultatet?
tack & hej

Queen of paint

Nu är det start globen, taggatagga!
Jag har biljetter till söndag morgon & söndag kväll. Eventuellt (läs om jag får tag i para) så ska jag gå lite på lördagen också men bästabror.
I alla fall jag ska vara lika töntig som alla andra att också visa min inköpslista. Skillnaden på min lista gämfört med alla andras proffsiga gjorda i PS är att jag nu ska visa mina GROVA skills i paint ;)
Detta är planen i alla fall sen får vi se, vad som får följa med hem.

IF- Innarkorderingsfritt all day

Nu ska jag snart traska till tuben & åka till stallet lär vel vara där om ca 15-20 min. Så skönt att stallet numera ligger såpass nära. I alla fall meningen med detta inlägget var att jag skulleberätta att idag ska ja vara totally alone i stallet. Något som inte händer så ofta, det är ju iof väldigt trevligt me company av Bea, carro & ibland Bella men ibland är det så skönt att bara vara lite ensam. Nån som känner lika eller är jag ett konstant missfoster?
Carro åkte nänmligen till Helsingborg innan i dag, trevlig resa btw!
Bea den jäkeln satsar på skolan så hon sitter i detta nu med en privatlärare & pluggar matte, have fun.
Jag däremot ska pyssla runt i stallet för idag har jag nämnligen två ponnysar som ska fixas & ridas.
Första ska jag rida lite på Taggen så han blir av med lite överskottsenergi sedan ska jag trimma dressyrprogram på Extra varför får ni veta nån annan gång , heheh
Den där Taggen är en riktigt fin ponny han. Dock så känns han lite som en älg om man gämför me lilla Konny.

Bulltjuv kan diskuteras

Heheheh ! Va hände med mina kanelgifflar 2 påsar som jag åt 2 st av tidigare i veckan? :O Hannnaaa, Jag tror inte att Carro åt dem själv? ;)

Vi har nämligen alltid go-fika i stallet. Det kommer ni att se när vi fotar hur det ser ut ! :D

Bild på finfina Taggen :



gomorron allesammans!

kan vi bara dra en slutsats tillsammans idag? okej bra, säg nu efter mig.... Jag, *ditt namn*, lovar att aldrig gå till sängs efter klockan tre på natten när jag ska gå upp innan 6 på morgonen, huvudet kommer att  D U N K A och du kommer  att gäspa så att det känns som käkarna ska gå ur led, HELA DAGEN. värt?? näe
men något som är värt är att vi åker hemifrån om ca en timme :D
kanske bloggar från mobilen påväg ner men isf blir det inga bilder eller något för min telefon tycker inte att man ska kunna göra blogginlägg med bilder...
ha en trevlig morgon alllesammans så höres vi snarast.
ciao

asså mother **#&()=!=

jag åker till helsingborg i morgon (snarare idag) och jag är så sjukt nervös. det kom nu på kvällen och det är riktigt obehagligt att vara såhär nervös haha jag är typ rädd. det är ju ingen stor tävling egentligen men för mig är den fan stor. det är min första final jag är med i, och min första cup för den delen också haha!
(bild från våran vinst i första kvalet)
min hjärna vill automatiskt ställa in sig på att jag ska rida så vackert som möjligt bara för att det är stilbedömning men jag vill inte tänka på att jag ska rida vackert för då blir jag lite passiv. Jag ska verkligen försöka radera bort dom där finridnings tankarna från mina hjärnceller så blir det nog bra. jag måste bara tänka på att rida noggrant och aktivt för det är då det går bra. och de gångerna jag rider som jag vill rida tänker jag oftast inte alls haha! dessa tankar asså..dom förstör jöh.
vi lämnar stallet vid typ nio i morgon bitti o beräknar att vara framme vid typ 5-6 på eftermiddagen. 8-9 timmar borde det ta med matpaus för hästen o för oss vanliga homosapiens som sitter fram i bilen.
jag ska försöka blogga i morgon bitti också och lägger in några tidsinställda så ni inte är helt utan uppdatering i fyra dagar liksom, det vore ju kaos...
tills dess, ha det bäst :)

Premiär

Nu när jag ligger här i soffan som jag fortfarande gör sedan förra inlägget. Om det är möjligt har jag gått ner mig ännu djupare i pachornas träsk genom att ha tagit på min univärsums fulaste tjocktröja. Om ni enns vågar föreställa er! Det är nämnligen mammas favorit tröja sen början av 90talet typ. Den var en gång i tiden svart nu skulle jag säga att den är grå i riktig gubbmodell. Aja jag har aldrig kallat mig fashonista, man ska inte kalla sig saker man inte kan uppnå (lär dej det!).

Tillbaka till saken, kollade runt lite på youtube och kom på att Bea inte laggt ut filmen från senaste Thomasträningen på Fornboda. Bakläxa till henne, bulltjuvenbea! heh
Här kommer den i alla fall
Eventuell kritig hänvisas till kommentarsfältet för jag gillar inte folk som sitter hemma i stugorna & snackar skit. Man ska stå för sina åsikter (fet moralkaka där)

Dress a pinguin

Jag kom hem från stallet för en stund sedan så nu ligger jag i soffan och päser som en riktig pacha. Hur som helst så tittar jag även på TV4 nyheter där detta komm upp. Så hämskt men ändå så otroligt gulligt. Kläder till oljeskadade pingviner.

 

"Oljeskadade frysande blå dvärgpingviner på Nya Zeeland ska få små ulltröjor som ska ersätta det skyddande fettlagret i fåglarnas fjäderdräkt.

Fettet har förstörts av olja som flutit i land sedan lastfartyget Rena gick på grund utanför Nordön i oktober.

På måndag drar räddningsaktionen igång i Lyan, skriver Smålands-Tidningen."

 

texten tagen härifrån: http://www.nyheterna.se/1.2355596/2011/11/09/stickar_trojor_till_pingviner

http://sverigesradio.se/diverse/appdata/isidor/images/news_images/160/1989437_520_292.jpg)
(http://cdn01.tv4.se/polopoly_fs/1.2356559.1320862296!image/2156376539.jpg_gen/derivatives/w246/2156376539.jpg
(http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSAnkLMwXCRm4iXnV2Y9HBs7HaQA7_e1Or4TUWuEBg5X6YZxXQi_A
Jag dör vad detta är gulligt. Jag vill skicka en stor nypa credd till dessa duktiga pensionärer som sitter och stickar dessa små klänningar!

Kommentarer !

Kuuul med så mycket feedback på våra inlägg på så kort tid ! :D
Känns fantastic !
Fick en fråga om vi kunde fota/filma i det stallet vi står på ! SJÄLVKLART så löser vi det !
Så snart får ni vänta er ett inlägg med massa fina bilder på det lilla mysiga stallet vi står på ! :D

Här får ni en söt bild på min älskade Taggis !





Svar på tal !

    
Emma om Fiiiiilm !:
Vilka snygga bilder i headern, SKITSNYGG! Lägg ut alla i ett inlägg!!
 
Svar: Tack så mycket absolut ! De kommer inom kort eller så har Hanna lagt upp de i ett inlägg, så håll utkik ! :D

KUL MED KOMMENTARER ! :D

godmorgon gott dolk...

jag ser nu att jag råkade skriva dolk istället för folk i rubriken men jag orkar inte ändra det... höhö O:)
anywaysss, bea har över telefon dragit upp mig ur min underbart underbara säng för att vi ska åka och rida nu på morgonen. och NEJ jag skolkar inte från skolan, jag bara missar lektionen helt enkelt. skolka är inte bra så det hoppas jag verkligen att ingen gör :)
vi tänkte rida en sväng i ridhuset och jag ska se till att rida igenom mig häst inför helgens meeting i helsingborg, som förövrigt ska bli så hiiiimla kuuuuuuul :D det viktiga är inte resultatet utan jag satsar på att ha BEEEEP kul och få en bra känsla. kommer jag till finalens final så blir jag överlycklig men det är inget krav jag har på mig själv för jag vet att det är många duktiga som ska vara med.
tänkte först beskriva med ord hur taggade jag och tainted är men hittade två bilder som beskriver even better...
TT taggar till:
caroline gör detsamma:
bjussar på dom gobitarna.
ha en bra dag, CIAO så länge

WOOOO!!

123 unika besökare på andra dagen som officiell blogg!! ni är bäst :D
Dom som fortsätter läsa våran blogg, och dom läsarna som kommer nya, jag LOVAR er att ponnymaffian kommer att komma med en MASSA inlägg, både seriösa om tävling och träning men också högst oseriösa så att ni sitter o skrattar i eran ensamhet hemma i data stolen...
Jag blir i alla fall sjukt taggad på att blogga nu när vi redan har 123 unika ANDRA DAGEN, utan att någon har länkat bloggen eller någonting. PARTYIN PARTYIN YEAH!!

Höst för hela slanten

Här om veckan så tog sej hela Ponnymaffian en tur till rappneängen. Der är en stor fin äng som nog klipps med gräsklippare, sån lyrre! Vi lyckades i alla fall knäppa några små pics som ni kanske vill se?
Vare sig ni vill eller inte här kommer dem.
Om ni är riktigt snälla så kanske ni kan få se några fler i morgon, om ni vill förstås?
Jag tvingar ingen.

sjuk klippning

vissa har mer tålamod än andra skulle man kunna säga...!!
om man endå ska va så ambitiös o stå o klippa halva livet för att få till nått riktigt komplicerat så kan man vell endå klippa nånting lite snabbare. typ en Ferrari häst!!
vad tycker du TT, du kanske vill att matte ska klippa en sån på rumpan? skulle det inte va ganska skönt o kunna säga KISS MY FERRARI ASS om nån är jobbig mot dig?

Payback will come and bit you in your thigt litle ass.

Jo detta ska ju vara en hästblogg, men jag lägger upp en bild på en häst i slutet så nlir det nog bra endå.
Ingen kan ju ha missat den otroligt charmiga videon carro la upp på mig innan. Det är bara att erkänna dirrekt jag är både tondöv & totalt taktlös, thats life.
Hur som hällst va ju det lite att kasta sten i glashus för även den söta lilla carro har lik o garderoben, dundun.
Så här har du carro, in your face!

Jag lovade ju även en bild på en häst och detta är inte vilken häst som helst utan min lilla fisfjärt till ponny nämnligen Ponnyn Konny i egen hög (läs låg) persson

Fiiiiilm !

 Film på Carro & TT och Bea & Taggen




Väntorp svänger

ett litet smakprov på Hannas glasklara moves
förlåt hanna, jag var tvungen :D

luden ponny

visst, det är ganska gulligt när hon har trettio meter lång päls men hon blir så himla svettig så nu fick jag nog och slog näven i bordet. I morgon kommer mammas kompis ut med sin klippmaskin o klipper min prickponny :))
Hon har varit ganska trött den senaste veckan och jag tror lätt att det har att göra med pälssättning. Så det blir underbart att få henne klippt nu innan meetinget i helgen!
tänkte klippa en hela-hästen-men-lämna-en-platta-på-ryggen klippning :)
borde se ut typ såhär:
(det gråa är där hon har päls kvar)
så nu återstår det bara o se om hon är så vild o klippa som förra ägaren sa ;)

Tävling Botkyrka !

Eftersom att jag och Taggen har ett oturs schabrak, som är sjuuukt snyggt. Bestämde jag mig för att åka till Botkyrka och rida en LC så att det skulle få lite tur med sig ! :)

schabraket :                                

Det gick kanon och vi kom 3:a av 40 starter ! :D
Första gången jag vågade chansa lite i omhppningen ! film kommer ! :D




Hickstead. All good things come to an end.

Det värsta är att det händer även de finaste...


På torsdag morgon bär det av till....

Hälsingborgs Fältrittklubb!! :D
Det är nämligen så att jag har lyckats kvala till finalen av Mountain Horse Ponny Cup 2011, som går i samband med inomhus SM i Helsingborg!
Man kvalar till cup finalen såhär;
det är två kval, som båda rids i stilbedömning. de ekipagen i varje distrikt och kategori som får högst stilpoäng går vidare till cupfinalen nere på ponny SM (cupen går dock i LB). i mitt distrikt (sörmland) var det två ponnyer i kategori C som gick vidare till finalen. alltså jag och en till. simple as that :) jag blev by the way SJUKT förvånad både första kvalet där jag lyckades vinna och andra kvalet där jag kom tvåa. fattade ingenting.
Men nu är jag i alla fall SJUUUKT taggad att åka på torsdag! kommer bli en 8 timmar lång bilresa men det är det f*n ta mig värt.





RSS 2.0